Zrównoważony rozwój

W aktualnej sytuacji nieodzownym elementem edukacji młodych ludzi jest uczenie ich czym jest równowaga w życiu. Rozwój duchowy i fizyczny powinny iść w parze. Ważne jest by dzieci miały szansę się wyszaleć na boisku lub w hali i żeby wiedziały kiedy jest czas na naukę. Współpraca buduje, konkurencja rujnuje, zgodnie z tym hasłem chciałbym, by szkoła przyszłości uczyła ludzi jakie korzyści płyną z współpracy, a konkurencja na swoim terytorium powinna być ograniczona do minimum, by nie psuć komfortu przebywania w szkole. Jest to zasada, którą wpoił we mnie mój wychowawca i pamiętam tę zasadę do dzisiaj. Za to na zewnątrz warto zobaczyć czy jesteśmy w stanie sprostać wyzwaniom równie dobrze jak inni, wtedy jest czas na konkurencję. 

Bardzo ważnym elementem zrównoważonego rozwoju jest rozwijanie różnych typów inteligencji w uczniach. Szczególnie ważna jest tutaj inteligencja emocjonalna, ponieważ pomaga zrozumieć zachowania ludzi w poszczególnych sytuacjach. Dla mnie największym autorytetem w dziedzinie EI (Emotional Intelligence) jest Daniel Goleman, który jest propagatorem wprowadzania inteligencji emocjonalnej i społecznej w amerykańskich szkołach. 
Zrównoważony rozwój to również nauka takich umiejętności jak zarządzanie czasem, zarządzanie ryzykiem, umiejętność planowania i działania z wyprzedzeniem, po to by uczniowie potrafili rozłożyć wyzwania czekające na nich w szkole w czasie i przestrzeni. Rzeczywistość w której żyjemy zmusza nas do radzenia sobie z coraz większą ilością obowiązków, informacji, sytuacji i problemów do rozwiązania. Bez uniwersalnych narzędzi i umiejętności pomocnych w podejmowaniu współczesnych wyzwań nasze dzieci nie będą w stanie sprostać wymaganiom świata przyszłości.
Dla wszystkich zaintrygowanych tematem inteligencji emocjonalnej polecam krótki klip, w którym Daniel Goleman wyjaśnia czym jest inteligencja emocjonalna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz