Komunikacja

Szkolenia z komunikacji są jednymi z najbardziej popularnych, a jednocześnie najbardziej przydatnych warsztatów w firmach. Jednak w oświacie rzadko można usłyszeć o szkołach stosujących ustaloną politykę komunikacyjną wśród grona pedagogicznego, w relacjach z uczniami, rodzicami i pozostałymi interesariuszami szkoły. 

Dla mnie świadomość istnienia barier komunikacyjnych, ich rodzajów oraz sposobów radzenia sobie z konfliktami komunikacyjnymi jest podstawą funkcjonowania każdej organizacji, również szkoły.
Jedną z najczęściej wymienianych barier jest osądzanie. Lubimy osądzać wszystko i wszystkich, bez pytania o to czy ktoś tego potrzebuje czy nie. Dobra komunikacja promuje dialog bez oceniania, po to by rozmówcy czuli się komfortowo.

Ponadto, promowanie dobrych wzorców, praktyk, zachowań dodatkowo wzmacnia przekaz jak dogadać się między sobą pomimo różnic w wieku, doświadczeniach, pochodzeniu, poglądach itd.

Spisanie zestawu dobrych praktyk i stosowanie go jako zbioru wskazówek do postępowania dla wszystkich członków społeczności szkolnej pozytywnie wpłynie na relacje wszystkich stron. Wspólna platforma porozumienia, język wzajemnie zrozumiały, umiejętność powiedzenia tego co masz na myśli są kluczowe w budowaniu dobrych relacji z ludźmi. 

Jeśli interesuje Cię ten temat, zobacz poniższy klip z 10 najczęstszymi barierami komunikacyjnymi według Forum Młodych Przedsiębiorców. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz