Kiedy kilka lat temu zainteresowałem się tematem zarządzania projektami bardzo spodobał mi się framework z metodologii PMI. Było to najbardziej klasyczne podejście do zarządzania, dzisiaj już trochę nieaktualne dla firm, które korzystają raczej z podejścia zwinnego (Agile) czy Six Sigma lub Scrum. Istnieje również kilka głównych nurtów zarządzania projektami. Natomiast podejście klasyczne prosto z PMBOK-a, z etapami planowania, oceny ryzyka, budżetowania, zbierania i budowania zespołu, wykonania, kontroli, lekcji z wykonania projektu to idealna podstawa dla uczniów szkoły.
Omawiając poszczególne etapy cyklu projektowego uczniowie mogą zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do wykonywania najróżniejszych zadań w dorosłym życiu i dzieciństwie. Klasyczne podejście projektowe kształtuje:
- prioretyzowanie
- zarządzanie czasem
- dzielenie dużych zadań na mniejsze
- umiejętność oceny ryzyka
- myślenie systemowe
- podstawy księgowości
- podstawy pozyskiwania środków
- znajomość dynamiki rozwoju grupy
- rozwiązywanie konfliktów
- zarządzanie zmianą
- uczenie się na swoich błędach
- monitorowanie wykonania prac
- dokumentowanie pracy
oraz wiele innych. Z tego powodu chciałbym w swojej szkole dać uczniom możliwość rozwoju w zakresie projektowego podejścia do pracy. Sam, po uzyskaniu stypendium PMI Educational Foundation przeszedłem kurs przygotowawczy i po zdaniu egzaminu uzyskałem certyfikat CAPM potwierdzający moją gotowość do pracy w projektach. Co roku taki certyfikat z pomocą PMI EF może uzyskać 40 osób na całym świecie. Może część z tych osób mogłaby być uczniami szkoły?
Podejście projektowe nauczyło mnie dyscypliny w realizacji podjętych przedsięwzięć oraz organizacji pracy. Chciałbym, żeby moi uczniowie mieli możliwość nauczenia się tego co ja szybciej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz