Podejście projektowe

Kiedy kilka lat temu zainteresowałem się tematem zarządzania projektami bardzo spodobał mi się framework z metodologii PMI. Było to najbardziej klasyczne podejście do zarządzania, dzisiaj już trochę nieaktualne dla firm, które korzystają raczej z podejścia zwinnego (Agile) czy Six Sigma lub Scrum. Istnieje również kilka głównych nurtów zarządzania projektami. Natomiast podejście klasyczne prosto z PMBOK-a, z etapami planowania, oceny ryzyka, budżetowania, zbierania i budowania zespołu, wykonania, kontroli, lekcji z wykonania projektu to idealna podstawa dla uczniów szkoły. 

Omawiając poszczególne etapy cyklu projektowego uczniowie mogą zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do wykonywania najróżniejszych zadań w dorosłym życiu i dzieciństwie. Klasyczne podejście projektowe kształtuje:
  • prioretyzowanie
  • zarządzanie czasem
  • dzielenie dużych zadań na mniejsze
  • umiejętność oceny ryzyka
  • myślenie systemowe
  • podstawy księgowości
  • podstawy pozyskiwania środków
  • znajomość dynamiki rozwoju grupy
  • rozwiązywanie konfliktów
  • zarządzanie zmianą
  • uczenie się na swoich błędach
  • monitorowanie wykonania prac
  • dokumentowanie pracy


oraz wiele innych. Z tego powodu chciałbym w swojej szkole dać uczniom możliwość rozwoju w zakresie projektowego podejścia do pracy. Sam, po uzyskaniu stypendium PMI Educational Foundation przeszedłem kurs przygotowawczy i po zdaniu egzaminu uzyskałem certyfikat CAPM potwierdzający moją gotowość do pracy w projektach. Co roku taki certyfikat z pomocą PMI EF może uzyskać 40 osób na całym świecie. Może część z tych osób mogłaby być uczniami szkoły? 

Podejście projektowe nauczyło mnie dyscypliny w realizacji podjętych przedsięwzięć oraz organizacji pracy. Chciałbym, żeby moi uczniowie mieli możliwość nauczenia się tego co ja szybciej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz